Virkad mobilfodral

Häromdagen fick jag ett nytt skal till min mobil. Den är så söt och jag tycker mycket om den.

Det var min äldsta dotter som köpte skalet men gav den till lillasyster. Hon i sin tur förbarmade sig över sin mor och gav den till mig :D. 
Det är den röda längst till vänster:






Men allt är ju inte alltid så enkelt här i livet! Mitt virkade mobilfodral funkar inte längre! Den är alldeles för stor nu. Så jag har sökt efter inspiration på nätet. 
En kollega på jobbet har virkat en riktigt fin fodral av krokodilmönster så det vill jag också prova nån gång. 

Men detta fodral slutade med att jag hittade en gullig babyfilt på Pinterest. Bild ser ni här. 


Jag ville prova på hur man virkar hjärtan :)
Det var lättvirkat och roligt att göra. 

Så här blev mitt fodral:



Är nöjd! Som kant virkade jag efter en beskrivning som finns på Attic24's hemsida. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Virkad fjäril

Tawashi - Japansk disksvamp

Virkade tofflor till bebis